Message

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Follow me...(^_^)..

Jumaat, 28 Oktober 2011

Andai Ini Adalah Solat Terakhirku..


Ya Allah,
Andai aku tahu ini adalah solat terakhir ku,
Maka aku akan menyempurnakan wudhu dan niat solat ku
Akan ku baca ayat Mu dengan penuh penghayatan dan pemahaman
Akan ku penuhi sujud ku dengan doa kepada mu
Akan ku basahi sajadah ku dengan air mata pengingatan terhadap Mu
Akan ku biarkan derai ku mengiringi permohonan ampun ku kepada Mu

Ya Allah,
Jika aku tahu ini adalah solat terakhir ku
Aku tidak akan pernah menundanya walau hanya sedetik
Aku tidak akan menyegerakan rakaat agar solat ku cepat selesai
Aku tidak akan pernah terfikir pada urusan dunia yang sering  difikiran
Sungguh,
Aku tidak akan pernah menyiakan kesempatan terakhir ku untuk menganggungkan asma Mu

Tetapi Ya Allah,
Apakah aku tahu,
Yang manakah yang akan menjadi solat terakhirku?
Tetapi mengapa aku mensia-sia waktu seolah-olah aku akan tetap hidup selamanya

Yang manakah yang akan menjadi solat terakhirku?
Ketika semua yang ku lakukan hanya untuk menggugurkan kewajipanku
Terburu-buru ku habiskan dialogku dengan Mu
Hanya agar aku dapat segera kembali pada urusan dunia
Hanya untuk mengagungkan kefanaan

Aku tidak pernah merasa perlu memohon ampunan Mu
Aku belum merasa perlu bersyukur atas nafas dari Mu

Yang manakah yang akan menjadi solat terakhirku?
Ampuni aku Ya Allah…
Astaghfirullah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan