Message

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Follow me...(^_^)..

Jumaat, 5 Ogos 2011

BERUBAH dan MENGUBAH..

Aku ingin berubah menjadi yang lebih baik aku ingin berubah menjadi diriku sendiri aku ingin mengubah lingkungan di sekitarku menjadi lebih baik..

“..Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri…” (ar-ra’du: 11)

Hijrah itu memang susah..
Hijrah itu memang payah..
Hijrah itu menuju Allah..
Dihujungnya Hasanah..

"…hatta yughaiyyiru ma bianfusihim…."
"..sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri!…"

“BENDA BAIK perlu dipaksa”

sungguh diri ini belum faham kalimat Allah ar-ra’du ayat 11 itu..berusahalah wahai diri untuk memahaminya..

Allah, Allah, Allah..
aku ingin berubah,
dan kali ini aku akan berusaha, dengan mengubah apa yang ada dalam diriku! usah putus asa..♥

Tiada ulasan:

Catat Ulasan