Message

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Follow me...(^_^)..

Isnin, 15 Ogos 2011

Doa Untuk Mendapat Beribadat Pada Malam Al-Qadar



BismiLlah... Selawat...

Ya Allah, tolonglah kami semua untuk memanfaatkan bulan ini sebaik-baiknya. Amin. Ya Allah, berikanlah kami kekuatan dan kemudahan untuk beribadat dibulan ini, lebih-lebih lagi di malam al-Qadar Ya Allah. Ya Allah, jika kami tidak layak kerana banyak dosa, maka ampunilah dosa kami. Ya Allah jika kami tidak layak kerana kekurangan Ilmu, maka tambahkanlah Ilmu itu, Ya Allah jika kami tidak layak kerana kurang amalan, maka berikanlah taufiq kepada kami untuk beramal bermula dari saat ini. Amin.Ya Allah jika kami terlalai, terlupa atau disibukkan oleh sesuatu pada malam al-Qadar itu, maka bantulah kami supaya kami ingat, bantulah kami supaya kesibukan itu menjadi ringan dan cepat selesai atau diselesaikan oleh orang lain. Amin.Ya Allah, jika ada orang mahu mengajak kami bergaduh pada malam itu, tolonglah jaga hati kami agar tidak marah. Ya Allah jika ada maksiat yang berlaku dihadapan kami pada waktu itu, tolonglah kami agar kami tidak suka pada maksiat itu, dan kalau boleh kami mampu pula untuk mencegah atau menegurnya dengan hikmah dan mau'izah hasanah. Amin.

Ya Allah, Jika kami pernah makan makanan yang haram, maka maafkanlah dosa kami dan halalkanlah makanan kami itu. Ya Allah jika kami pernah menzalimi orang, maka tolonglah maafkan segala dosa mereka, agar mereka tidak menuntut kami di akhirat nanti dengan memberikan dosa mereka kepada kami. Bahkan tolonglah kami agar mereka memaafkan kesalahan kami itu dengan kebijaksanaan-Mu jua ya Allah. Amin.

Ya Allah, Maafkan jua dosa kedua orang tua kami, keluarga kami, kawan-kawan kami. Dan seluruh umat Islam. Dan mohon jadikanlah bagi kami Ramadhan kali ini agar menjadi Ramadhan yang terbaik bagi kami Ya Allah. Amin.

Ya Allah, kuatkanlah umat Islam. Menangkanlah umat Islam. Kukuhkan perdamaian di antara umat Islam. Maafkan semua kesalahan umat Islam. Selamatkan semua umat Islam dari api neraka Ya Allah. Amin.

Ya Allah, kami tidak mempunyai Tuhan selain daripada-Mu untuk kami memohon keampunan dan memakbulkan doa kami ini. Ya Allah, Yang Maha Hidup dan Maha Berdiri Sendiri. Dengan RahmatMu kami memohon pertolongan. Amin Ya Rabbal A'lamin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan