Message

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Follow me...(^_^)..

Isnin, 4 Julai 2011

INILAH KEISTIMEWAAN KITA yg patut kita berSYUKUR.

NABI ADAM AS telah berkata : "Sesungguhnya Allah kurniakan UMAT MUHAMMAD SAW 4 kemuliaan yang TIDAK diberikan kepadaku:

1.Allah menerima taubatku di Mekah sahaja tetapi umat Muhammad tetap diterima taubat di mana sahaja mereka berada.

2.Aku berpakaian, apabila aku ingkar dijadikan-Nya aku telanjang, tetapi umat Muhammad melakukan maksiat dalam telanjang tetapi Allah terus beri mereka pakaian.

3.Apabila aku melakukan dosa, terpisah aku daripada isteriku tetapi umat Muhammad melakukan maksiat kepada Allah tidak dipisahkan mereka daripada isteri mereka.

4.Aku melakukan dosa di dalam Syurga dan dikeluarkan aku darinya, tetapi umat Muhammad melakukan maksiat kepada Allah di luar Syurga, dimasukkannya ke dalam Syurga setelah bertaubat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan